ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗ ΣΧΕΔΙΟΥ ΥΠΕΝ

Ο Δήμος Ελευσίνας στοχεύει στην ενδυνάμωση της κοινωνίας των Πολιτών και την αύξηση της συμμετοχικότητας στις διαδικασίες λήψης αποφάσεων.

Για την Δημοτική Αρχή η Δημόσια Διαβούλευση είναι η δυνατότητα πραγματικού διαλόγου μεταξύ Δήμου και Πολιτών, γιατί πιστεύουμε ότι συμβάλλει στην Διαφάνεια και την Λογοδοσία.

Εν προκειμένω Δημόσια Διαβούλευση πραγματοποιεί ο Δήμος Ελευσίνας για το «Σχέδιο Ολοκληρωμένης Προσβασιμότητας και Παρεμβάσεις για την ενίσχυση της βαδισιμότητας και του ποδηλάτου στο Δήμο Ελευσίνας στο πλαίσιο της Πολιτιστικής Πρωτεύουσας Ευρώπης 2021».

Σας καλούμε να καταθέσετε τις σκέψεις, τις προτάσεις και τις επισημάνσεις σας για το προτεινόμενο σχέδιο.

Οι προτάσεις, όπως κατατεθούν, θα προωθηθούν στο Υπουργείο Περιβάλλοντος, προς αξιολόγηση.

Η διαδικασία της διαβούλευσης θα ολοκληρωθεί την 1η Ιουλίου 2020.

Σχετικά Αρχεία

ΕΠΙΣΤΟΛΗ: Αρχείο 1

ΤΕΧΝΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ: Αρχείο 2

ΣΧΕΔΙΟ ΓΕΝΙΚΗΣ ΔΙΑΤΑΞΗΣ:  Αρχείο 3

 

 

Σχόλια10

Γεώργιος κοντολαιμακης on Ιούνιος 08, 2020 12:48

Οι γραμμές από την bp έως και το τέλος της αγαθού είναι ιδανικές. Στις διασταυρώσεις με δρόμους μπορούν να γίνουν ανισόπεδες ή να μπουν φανάρια με μπάρες. Και θα δημιουργήσει σε όλο το μήκος νέα μαγαζιά.

Θανάσης Λίγγος on Ιούνιος 10, 2020 18:02

Βαδισιμότητα και χρήση ποδηλάτου σημαίνει κατά την γνώμη μου την όσο το δυνατόν εκτεταμένη πεζοδρόμηση του κέντρου της πόλης. Πλήρη απαγόρευση οχημάτων πέριξ αρχαιολογικού χώρου και πέριξ του υπό κατασκευή ΙΡΙΣ. Πρόβλεψη περαιτέρω πεζοδρόμησης των προσφυγικών στον Συνοικισμό (με παράλληλη θέσπιση αρχιτεκτονικών κανόνων, μιας και ήδη χάνουν το χρώμα τους). Το ίδιο και για την γειτονιά νοτίως του αρχαιολογικού χώρου (που προβλέπεται και μουσείο). Απουσιάζει πλήρως από τον σχεδιασμό ο Οικισμός Αεροδρομίου, ο οποίος αποτελεί το κρυφό διαμαντάκι της πόλης μας. Αν το σκεφτείτε, δεν υπάρχει αντίστοιχης ομορφιάς γειτονιά στην Δυτ. Αττική. Μέριμνα καλύτερης διασύνδεσης των γειτονιών της πόλης με πεζόδρομο και ποδηλατοδρόμο που θα συνδέει όχι μόνο αυτές με το κέντρο, αλλά και με τους αθλητικούς χώρους και τα σημεία αρχαιολογικού ενδιαφέροντος (εύσημα στον κ. Τσίτσο, που στο Δημ. Συμβ. έκανε εξαιρετική δουλειά και ήταν από τους λίγους που είχαν προετοιμαστεί για το θέμα). Είναι φανερό ότι απουσιάζει μια διαδρομή που να προκαλεί ενδιαφέρον. Που να μπορεί να προβληθεί ας πούμε για την τουριστική ανάπτυξη της πόλης. Οι νέοι χώροι στάθμευσης πρέπει να αναπτυχθούν κατά το δυνατόν μακρύτερα από το κέντρο (έτσι θα δημιουργηθούν συνθήκες ανάπτυξης σε νέες γειτονιές και ίσως δημοτική συγκοινωνία). Στους χώρους στάθμευσης κοντά στο κέντρο να χωροθετηθούν σημεία φόρτισης για ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Για να κλείσω, επιστρέφοντας στην βάδιση και στο ποδήλατο, η "μεγάλη εικόνα" κατά την γνώμη μου για την πόλη, θα ήταν η "ενοποίηση" της εκβολής του Σαρανταπόταμου με το Πάρκο Κυκλοφοριακής Αγωγής, από εκεί στο Οινοποιείο Τριποδάκη, στην εκκλησία Αγίων Αναργύρων, στο γήπεδο ποδοσφαίρου, στην ΠΥΡΚΑΛ, στα παλιά νταμάρια και στον παραλιακό δρόμο για να κλείσει ο κύκλος. Μια μεγάλη πλατιά ζώνη πρασίνου. Αυτό θα σήμαινε βάδιση, ποδήλατο, πράσινο, θωράκιση αστικού ιστού από άλλες χρήσεις, ουσιαστική πρόβλεψη για μελλοντικές αποδόσεις γης στην πόλη (αεροδρόμιο) και φυσικά συνθήκες ισόνομης αντιμετώπισης των περιουσιών των πολιτών με την δημιουργία συνθηκών ανάπτυξης παντού. (Αν δεν συμβαίνει αυτό, τότε τα δημοτικά τέλη πρέπει να διαφοροποιούνται. Είναι ένα θέμα που κάποτε πρέπει να εξεταστεί). Ευχαριστώ για το βήμα.

Λιάσκος Γιώργος on Ιούνιος 10, 2020 18:10

Στο Δημοτικό Συμβούλιο κεκλεισμένων των θυρών είχατε αναρτήσει ανά οδό κάποια επεξηγηματικά αναλυτικά σχέδια, με βάσει την Τεχνική έκθεση του ΥΠΕΝ. Παρακαλώ όπως αναρτηθούν για την καλύτερη κατανόηση από περισσότερους πολίτες της πόλης για τίς αλλαγές που προτείνει η τεχνική έκθεση.

Λιάσκος Γιώργος on Ιούνιος 10, 2020 18:16

Η Γραμμή διαχωρισμού Δημοτικών Ενοτήτων του Υπομνήματος , μπορντώ χρώμα δεν ταιριάζει με καμμιά γραμμή του σχεδίου στο χρώμα. Μπορείτε να ενημερώσετε το σχέδιο με την γραμμή που αναφέρετε η γραμμή του Υπομνήματος?

ΑΔΑΜ ΚΩΣΤΑΣ on Ιούνιος 21, 2020 22:06

Στο πλαίσιο της διαβούλευσης του σχεδίου ΥΠΕΝ θέλω και εγώ να εκφράσω την γνώμη μου. Γενικά την όλη τεχνική έκθεση την χαρακτηρίζω επιεικώς απαράδεκτη. Υπάρχουν πολλές αντιφάσεις στην εισαγωγή, στα προβλήματα της πόλης, στις παρεμβάσεις, στα χαρακτηριστικά και στις προτάσεις για την διαμόρφωση των δρόμων. Μου δίνεται η εντύπωση ότι αυτό είναι ένα σχέδιο με σκοπό την νέα επικαιροποίηση - τροποποίηση του πολεοδομικού σχεδιασμού της πόλης, αλλά της προηγούμενης δεκαετίας με εφαρμογή σήμερα, σχεδιασμένο , βγαλμένο μέσα από το GOOGLE EARTH και εξηγούμαι : Αναφέρεται στην πολιτιστική πρωτεύουσα της Ευρώπης 2021 χωρίς όμως θέση για την πρόσβαση στον αρχαιολογικό χώρο καθώς και στο νέο μουσείο.   Ούτε μια αναφορά !!! Ελευσίνα δεν είναι μόνο μέχρι την ΝΕΟΑΚ αλλά πολύ πιο πάνω, αλλά και για αυτό καμία αναφορά !!! Ενώ αναφέρει στην τεχνική έκθεση ότι οι κυκλοφοριακές ροές πρέπει να είναι αποκλειστικά στις αρτηρίες της πόλης έρχεται και κάνει παρεμβάσεις κόβοντας, αλλάζοντας ή περιορίζοντας αυτές τις ροές. ----  Π.Χ. γιατί ο ερχόμενος από Κόρινθο για Αθήνα πρέπει να περνά  μέσα από την πόλη με μορφή παράκαμψης (πρόταση της τεχνικής μελέτης) και δεν τον πας με αναγκαστική στροφή αριστερά στην βενζίνη του Χατζημήτρου προς την ΝΕΟΑΚ, κάνοντας την Ηρ. Πολυτεχνείου όλη μονόδρομο με ροή από ανατολή προς δύση  ???  (μια άλλη πρόταση) ---   Π.Χ. οι δρόμοι που ενώνουν άμεσα την ΠΕΟΑΚ με την ΝΕΟΑΚ  είναι ένας μόνο η Ελ ΒΕΝΙΖΕΛΟΥ, γιατί λοιπόν την χωρίζεις στην μέση ???  για να ευχαριστήσεις τους νότιους (άνοδο) αλλά και τους βόρειους (κάθοδο) ??? , με πιο σκεπτικό ??? , το όριο ταχύτητας είναι στα 20 χλμ. αν ζητάς περιορισμό. ---   Π.Χ. η ΔΗΜΗΤΡΟΣ λέει συνδέει τον αρχαιολογικό χώρο με το βόρειο τμήμα της Ελευσίνας και περνά κάτω από την ΝΕΟΑΚ !!!,  αλλά πηγαίνοντας που ???  στην οδό Κουβιδη μέχρι το ΘΡΙΑΣΙΟ ???  που είναι ένας δρόμος απαράδεκτος για τους κατοίκους εκεί  !!! Μόνο στο GOOGLE EARTH φαίνεται άψογος αυτός ο δρόμος. Όλες οι προτάσεις είναι χωρίς αιτιολογία, αναφέρει τα χαρακτηριστικά του κάθε δρόμου και την πρόταση.  Θέλετε να πω και εγώ μια πρόταση που είναι εκτός της τεχνικής μελέτης ??? Κάντε την Κυπραίου μονόδρομο μόνο άνοδο προς Μαγούλα και καθόδους την Κουβιδη με προέκταση την Δήμητρος (έτσι από Θριάσιο θα πας άνετα στον αρχαιολογικό χώρο), καθώς και κάθοδο και την Ζαφ. Καλαθά που βγαίνει στην ΝΕΟΑΚ προ ύψος του PRAKTIKER. Εντάξει πλάκα κάνω, αλλά ήθελα να δείξω την όλη προχειρότητα του σχεδίου. Συμφωνώ για την μέγιστη ανάγκη στην πόλης αρμονικής συνύπαρξης αυτοκινήτων, ποδηλάτων πεζών, ατόμων με ειδικές ανάγκες και ότι άλλο χρειάζεται !!! Δεν φτιάχνεις κάτι όμως για τον έναν περιορίζοντας κάποιον άλλον και δεν μπορώ να δεχθώ ότι ζω σύμφωνα με την έκθεση σε μια άναρχη πόλη και φταίνε για αυτό τα συνεργεία αυτοκινήτων, δηλαδή μόνο τα συνεργεία τους φταίνε ??? Παρόλο που έχω να πω πολλά θα πάω κατευθείαν στο συμπέρασμα. Την λύση την ξέρουμε όλοι μας, γίνεται αναφορά και σ' αυτή την τεχνική έκθεση αλλά μόνο επιγραμματικά. Φανταστείτε ένα παραλιακό μέτωπο από άκρη σε άκρη καθαρό χωρίς λιμάνι και τελωνείο, ελεύθερο για πεζοπορία, ποδήλατο, παιδικές χαρές κ.α. με συνεχόμενη ροή  αυτών και στην Ωκεανίδων σε όλο το μήκος της μέχρι τα φανάρια στην είσοδο της πόλης και  με κάποιο τρόπο (δεν είμαι τεχνικός) συνέχεια αυτών στην σιδηροδρομική γραμμή καθ' όλο το μήκος της μέχρι το γήπεδο της Ελευσίνας και το κλειστό Δασκαλάκης. Μετα κανεις πεζόδρομο, ποδηλατόδρομο από τις σιδ.γραμμές κάποια ή κάποιες ανόδους προς την άνω Ελευσίνα,  πχ. την Τσόκα που έτσι γίνεται σύνδεση πλατειών και σχολικών μονάδων. Επίσης θα χαίρεται ο κάθε πολίτης αυτής της πόλης αλλά και ο κάθε επισκέπτης την πρόσβαση στην παράλια,  στο νέο Μουσείο  στον Αρχ. Χώρο της πόλης και γενικά την πόλη. Αυτά και πολλά άλλα ξέρουμε ότι δίνουν την λύση σε πολλά θέματα στην Ελευσινα. Κάποτε κάποιοι άνθρωποι μπήκαν μπροστά και έγινε το 3ο ΔΗΜΟΤΙΚΌ ΣΧΟΛΕΙΟ, κάποιοι άλλοι έκαναν την αρχή για το ΘΡΙΑΣΙΟ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟ, και πολλα αλλα. Ευτυχώς η πόλη μας έβγαζε και βγάζει άξιους ανθρώπους. Ας γίνει η κήρυξη της ΕΛΕΥΣΙΝΑΣ ΜΑΣ ΣΕ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ ΠΡΩΤΕΥΟΥΣΑ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΗΣ το μέσο πίεσης προς τους αρμόδιους φορείς ΓΙΑ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΤΟ ΟΡΑΜΑ ΟΛΩΝ ΜΑΣ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Εύχομαι αυτοί που έχουν το μαχαίρι και το καρπούζι να πάρουν τις σωστές αποφάσεις

ΑΔΑΜ ΚΩΣΤΑΣ on Ιούνιος 22, 2020 08:46

Στο πλαίσιο της διαβούλευσης του σχεδίου ΥΠΕΝ θέλω και εγώ να εκφράσω την γνώμη μου.Γενικά την όλη τεχνική έκθεση την χαρακτηρίζω επιεικώς απαράδεκτη. Υπάρχουν πολλές αντιφάσεις στην εισαγωγή, στα προβλήματα της πόλης, στις παρεμβάσεις, στα χαρακτηριστικά και στις προτάσεις για την διαμόρφωση των δρόμων. Δίνεται η εντύπωση ότι αυτό είναι ένα σχέδιο με σκοπό την νέα επικαιροποίηση - τροποποίηση του πολεοδομικού σχεδιασμού της πόλης, αλλά της προηγούμενης δεκαετίας με εφαρμογή σήμερα, σχεδιασμένο , βγαλμένο μέσα από το GOOGLE EARTH και εξηγούμαι : Αναφέρεται στην πολιτιστική πρωτεύουσα της Ευρώπης 2021 χωρίς όμως θέση για την  πρόσβαση στον αρχαιολογικό χώρο καθώς και στο νέο μουσείο.   Ούτε μια αναφορά !!! Ελευσίνα δεν είναι μόνο μέχρι την ΝΕΟΑΚ αλλά πολύ πιο πάνω, αλλά και για αυτό καμία αναφορά !!! Ενώ αναφέρει στην τεχνική έκθεση ότι οι κυκλοφοριακές ροές πρέπει να είναι αποκλειστικά στις αρτηρίες της πόλης έρχεται και κάνει παρεμβάσεις κόβοντας, αλλάζοντας ή περιορίζοντας αυτές τις ροές. ---   Π.Χ. γιατί ο ερχόμενος από Κόρινθο για Αθήνα πρέπει να περνά  μέσα από την πόλη με μορφή παράκαμψης (πρόταση της τεχνικής μελέτης) και δεν τον πας με αναγκαστική στροφή αριστερά στην βενζίνη του Χατζημήτρου προς την ΝΕΟΑΚ, κάνοντας την Ηρ. Πολυτεχνείου όλη μονόδρομο με ροή από ανατολή προς δύση  ???  (μια άλλη πρόταση) ---   Π.Χ. οι δρόμοι που ενώνουν άμεσα την ΠΕΟΑΚ με την ΝΕΟΑΚ  είναι ένας η Ελ Βενιζέλου, γιατί λοιπόν την χωρίζεις στην μέση ???  για να ευχαριστήσεις τους νότιους (άνοδο) αλλά και τους βόρειους (κάθοδο) ??? , με πιο σκεπτικό ??? , το όριο ταχύτητας είναι στα 20 χλμ. αν ζητάς περιορισμό. ---   Π.Χ. η Δήμητρος λέει συνδέει τον αρχαιολογικό χώρο με το βόρειο τμήμα της Ελευσίνας και περνά κάτω από την ΝΕΟΑΚ !!!,  αλλά πηγαίνοντας που ???  στην οδό Κουβιδη μέχρι το ΘΡΙΑΣΙΟ ???  που είναι ένας δρόμος απαράδεκτος για τους κατοίκους εκεί  !!! μόνο στο GOOGLE EARTH φαίνεται άψογος αυτός ο δρόμος. Όλες οι προτάσεις είναι χωρίς αιτιολογία, αναφέρει τα χαρακτηριστικά του κάθε δρόμου και την πρόταση.  Θέλετε να πω και εγώ μια πρόταση που είναι εκτός της τεχνικής μελέτης ??? Κάντε την Κυπραίου μονόδρομο μόνο άνοδο προς Μαγούλα και καθόδους την Κουβιδη με προέκταση την Δήμητρος (έτσι από Θριάσιο θα πας άνετα στον αρχαιολογικό χώρο), καθώς κάθοδο και την Ζαφ. Καλαθά που βγαίνει στην ΝΕΟΑΚ στο ύψος του PRAKTIKER. Εντάξει πλάκα κάνω, αλλά ήθελα να δείξω την προχειρότητα ενός σχεδίου ή πρότασης. Συμφωνώ για την μέγιστη ανάγκη στην πόλης αρμονικής συνύπαρξης αυτοκινήτων, ποδηλάτων πεζών, ατόμων με ειδικές ανάγκες και ότι άλλο χρειάζεται !!! Δεν φτιάχνεις κάτι όμως για τον έναν περιορίζοντας κάποιον άλλον και δεν μπορώ να δεχθώ ότι ζω σύμφωνα με την έκθεση σε μια άναρχη πόλη και φταίνε για αυτό τα συνεργεία αυτοκινήτων, δηλαδή μόνο τα συνεργεία τους φταίνε σε αυτή την πόλη ??? Παρόλο που έχω να πω πολλά θα πάω κατευθείαν στο συμπέρασμα. Την λύση την ξέρουμε όλοι μας, γίνεται αναφορά και σ' αυτή την τεχνική έκθεση αλλά μόνο επιγραμματικά. Φανταστείτε ένα παραλιακό μέτωπο από άκρη σε άκρη καθαρό χωρίς λιμάνι και τελωνείο, ελεύθερο για πεζοπορία, ποδήλατο, παιδικές χαρές κ.α. με συνεχόμενη ροή  αυτών και στην Ωκεανίδων σε όλο το μήκος της μέχρι τα φανάρια στην είσοδο της πόλης και με κάποιο τρόπο, (δεν είμαι τεχνικός) συνέχεια αυτών στην σιδηροδρομική γραμμή καθ' όλο το μήκος της μέχρι το γήπεδο της Ελευσίνας και το κλειστό Δασκαλάκης. Μετά κάνεις πεζόδρομο, ποδηλατοδρόμο από τις σιδ.γραμμές κάποια ή κάποιες ανόδους προς την άνω Ελευσίνα,  πχ. την Τσόκα που έτσι γίνεται σύνδεση πλατειών και σχολικών μονάδων.Θα χαίρεται ο κάθε πολίτης αυτής της πόλης αλλά και ο κάθε επισκέπτης την πρόσβαση στην παράλια,  στο νέο Μουσείο,  στον Αρχ. Χώρο της πόλης και γενικά στην πόλη. Αυτά και πολλά άλλα ξέρουμε ότι δίνουν την λύση σε πολλά θέματα στην Ελευσίνα. Κάποτε κάποιοι άνθρωποι μπήκαν μπροστά και έγινε το 3ο ΔΗΜΟΤΙΚΌ ΣΧΟΛΕΙΟ, κάποιοι άλλοι έκαναν την αρχή για το ΘΡΙΑΣΙΟ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟ, και πολλά άλλα. Ευτυχώς η πόλη μας έβγαζε και βγάζει άξιους ανθρώπους. Ας γίνει η κήρυξη της ΕΛΕΥΣΙΝΑΣ ΜΑΣ ΣΕ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ ΠΡΩΤΕΥΟΥΣΑ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΗΣ το μέσο πίεσης προς τους αρμόδιους φορείς ΓΙΑ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΤΟ ΟΡΑΜΑ ΟΛΩΝ ΜΑΣ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Εύχομαι αυτοί που έχουν το μαχαίρι και το καρπούζι να πάρουν τις σωστές αποφάσεις

ΕΥΘΥΜΙΟΣ ΜΗΤΣΟΣ on Ιούνιος 24, 2020 17:24

Η προς συζήτηση τεχνική έκθεση κινείται σαφώς προς την σωστή κατεύθυνση και είναι απολύτως αναγκαίο η πόλη της Ελευσίνας να αποκτήσει σύγχρονο προφίλ που αρμόζει σε μια πόλη που θα καλύπτει τις ανάγκες των κατοίκων αλλά και των επισκεπτών. Θα ήθελα ωστόσο να προχωρήσω σε ορισμένες επισημάνσεις που εκτείνονται σε γενικές γραμμές σε τρείς άξονες: Α) Κατασκευή κυκλικών κόμβων και νησίδων, Β) Επέκταση παρεμβάσεων σε περισσότερες περιοχές, Γ) Όρια ταχύτητας, Δ) Αποπεράτωση χώρων στάθμευσης Α) Κατασκευή κυκλικών κόμβων και νησίδων Μέρος 1ο: Κυκλικοί κόμβοι Είναι πολύ σημαντική η ύπαρξη κυκλικών κόμβων, με υποχρέωση παραχώρησης προτεραιότητας στους εισερχόμενους σε αυτόν, σε επιβαρυμένες από αυξημένη κυκλοφορία διασταυρώσεις, σε διασταυρώσεις μεγάλου εύρους όπου δημιουργείται ανεκμετάλλευτος χώρος ασφάλτου, ο οποίος με την κατασκευή κυκλικού κόμβου μπορεί να δώσει τη θέση του σε χώρο πρασίνου, καθώς και σε διασταυρώσεις όπου λόγω ασσυμετρίας η ορατότητα περιορίζεται και υπάρχει κίνδυνος ατυχημάτων. Οι κυκλικοί κόμβοι λοιπόν που προτείνονται πέραν του ενός που αναφέρεται στην έκθεση, είναι στις εξής διασταυρώσεις: 1) Ηρώων Πολυτεχνείου- Ελευθερίου Βενιζέλου 2) Ελευθερίου Βενιζέλου- Εθνικής Αντιστάσεως 3) Ελευθερίου Βενιζέλου- Αλκιβιάδου 4) Αλκιβιάδου- Αρκαδίου 5) Αρκαδίου- Θειρών 6) Ηρώων Πολυτεχνείου- Πλάτωνος 7) Δήμητρος – Ιωάννου Αγαθού 8) Δήμητρος- Εθνικής Αντιστάσεως 9) Εθνικής Αντιστάσεως- Φρακγκούλη Φουτρή 10) Κανελλοπούλου- Αδελφών Μουρίκη 11) Κανελλοπούλου- Ωκεανιδών Μέρος 2ο Κατασκευή νησίδων Είναι πολύ σημαντικό, σε οδούς διπλής κατεύθυνσης και αυξημένου εύρους να υπάρχει στο μέσον τους νησίδα, έστω και ελάχιστου πλάτους 50 εκατοστών, έτσι ώστε να αποτρέπονται η αντικανονική προσπέραση, η παράλληλή στάθμευση (διπλοπαρκάρισμα) αλλά και να αυξάνεται το αίσθημα ασφάλειας των πεζών οι οποίοι διασχίζουν τις οδούς. Οι νησίδες μπορούν επίσης να δεχθούν φυτά αυξάνοντας τα σημεία πρασίνου εντός του αστικού ιστού. Προτείνεται λοιπόν η κατασκευή νησίδας στις οδούς: 1) Ωκεανιδών 2) Ηρώων Πολυτεχνείου (στα σημεία όπου η οδός θα παραμείνει διπλής κατεύθυνσης) 3) Οδός Φρακγκούλη Φουτρή (τμήμα από Εθν. Αντιστάσεως έως Ι. Αγαθού): λόγω του αυξημένου εύρους της οδού στο συγκεκριμένο σημείο, αλλά και της σύνδεσης με την σιδηροδρομική διάβαση, θα ήταν χρήσιμο το συγκεκριμένο τμήμα να παραμείνει διπλής κατεύθυνσης, με νησίδα στο μέσον της. 4) Οδός Αλκιβιάδου ( τμήμα από Αρκαδίου έως Πλάτωνος): λόγω του αυξημένου πλάτους της οδού, μπορούν να φιλοξενηθούν παρόδια στάθμευση, ποδηλατόδρομος αλλά και νησίδα στο μέσον της οδού. Β) Επέκταση παρεμβάσεων σε περισσότερες περιοχές Είναι πολύ χρήσιμο να επεκταθούν οι παρεμβάσεις μονοδρόμησης οδών οι οποίες ενώ περιλαμβάνονται στο παρόν σχέδιο, παραμένουν χωρίς πρόβλεψη μονοδρόμησης, ενώ περιοχές του δήμου Ελευσίνας, όπως η περιοχή βόρεια του κόμβου Παραδείσου αλλά και η Δ.Ε. Μαγούλας παραμένουν χωρίς πρόβλεψη παρεμβάσεων. Μέρος 1ο, Επιπλέον μονοδρομήσεις οδών: 1) Περιοχή που περικλείεται από τις οδούς Παγκάλου- Ι. Οδό- Αδελφών Μουρίκη- Κανελλοπούλου: Παρατηρείται μερική μονοδρόμηση πλήθους οδών στο συγκεκριμένο σύμπλεγμα κυρίως πριν από την συμβολή τους με την οδό Παγκάλου ή την οδό Α. Μουρίκη. Οι δρόμοι στη συγκεκριμένη περιοχή είναι στενοί, οι οικίες κατά την πλειοψηφία τους χωρίς χώρους στάθμευσης και η κίνηση διπλής κατεύθυνσης δυσχεραίνεται από την αυξημένη ανάγκη στάθμευσης. Προτείνεται λοιπόν η πλήρης μονοδρόμηση όλων των ανωτέρω οδών προς εξομάλυνση της κυκλοφορίας. 2) Περιοχή που περικλείεται από τις οδούς Φ. Φουτρή- Ι. Παπαγιάννη- Διγενή Ακρίτα- Εθνικής Αντιστάσεως: Στο συγκεκριμένο σημείο, το οποίο και αποτελεί δευτερεύουσα είσοδο- έξοδο του αστικού ιστού μέσω της οδού Ερμού προτείνονται τα εξής: α) Πλήρης μονοδρόμηση της οδού Ερμού από τη διασταύρωση με την οδό Διγενή Ακρίτα προς την οδό Φ. Φουτρή, καθώς και κατασκευή ποδηλατόδρομου. β)Πλήρης μονοδρόμηση της οδού Φ. Φουτρή προς το Νότο έως την οδό Εθνικής Αντιστάσεως γ) Πλήρης μονοδρόμηση της οδού Εθν. Αντιστάσεως από την διασταύρωση με την Φ. Φουτρή έως την Διγενή Ακρίτα με κατεύθυνση ανατολική, διαπλάτυνση πεζοδρομίων, καθώς και κατασκευή ποδηλατοδρόμου δ) Πλήρης μονοδρόμηση της οδού Διγενή Ακρίτα από την διασταύρωση με την Εθν. Αντιστάσεως έως την Ερμού με κατεύθυνση βόρεια και κατασκευή ποδηλατοδρόμου. ε) Πλήρης μονοδρόμηση της οδού Ζαΐμη από την διασταύρωση με την οδό Ερμού έως την οδό Δ. Ακρίτα Με τις ως άνω παρεμβάσεις καθορίζονται συγκεκριμένες οδοί εισόδου- εξόδου από τον αστικό ιστό, διευκολύνεται η νόμιμη στάθμευση στάθμευση των μόνιμων κατοίκων καθώς και η κίνηση πεζών και ποδηλάτων 3) Οδός Δήμητρος (τμήμα από διασταύρωση με Εθν. Αντιστάσεως έως Χατζηδάκη) Προτείνεται η μονοδρόμηση του συγκεκριμένου τμήματος με κατεύθυνση προς τον αρχαιολογικό χώρο και κατασκευή ποδηλατοδρόμου. Με τον τρόπο αυτόν και σε συνδυασμό με τις προτάσεις της παραγράφου (2) η είσοδος της πόλης από την οδό Ερμού θα οδηγεί απρόσκοπτα στον αρχαιολογικό χώρο. 4) Οδός Αλκιβιάδου (τμήμα από διασταύρωση με Αρκαδίου έως Ελ. Βενιζέλου): Προτείνεται η μονοδρόμηση του συγκεκριμένου τμήματος με κατεύθυνση προς την οδό Ελ. Βενιζέλου ώστε να αποτελεί έξοδο των μόνιμων κατοίκων προς το κέντρο της πόλης ή την Εθνική οδό ενώ παράλληλα διευκολύνεται η στάθμευση εκατέρωθεν της οδού η οποία είναι απαραίτητη, λόγω του πλήθους κατοικιών χωρίς χώρους στάθμευσης αλλά και της ύπαρξης σχολείου που επιτάσσει όσο το δυνατόν πιο ομαλή κυκλοφορία οχημάτων. Για την είσοδο στη συγκεκριμένη περιοχή μπορούν να χρησιμοποιούνται οι οδοί Θειρών και Αριστείδου η οποία μπορεί επίσης να μονοδρομηθεί από την οδό Ελ. Βενιζέλου έως την οδό Αρκαδίου με κατεύθυνση δυτική ώστε να αποτελεί είσοδο για τους κατοίκους αλλά και να ευνοήσει την παρόδια στάθμευση εκατέρωθεν της οδού. Μέρος 2ο Παρεμβάσεις στην περιοχή του Παραδείσου και της Δ.Ε Μαγούλας 1) Περιοχή Παραδείσου που περικλείεται από τις οδούς Ζαφείρη Καλαθά- ΝΕΟΑΚ- Γεωργίου Κουβίδη- Γεωργίου Γεννηματα: Στην συγκεκριμένη περιοχή, κυρίαρχη θέση επέχει η οδός Αδελφών Κυπραίου, η οποία, ενώ αποτελεί τόπο εμπορικών χρήσεων, μόνιμης κατοικίας, σχολείων, αλλά παράλληλα ενώνει την πόλη με την Αττική οδό και το Θριάσιο νοσοκομείο, έχει χάραξη δευτερεύοντος εθνικού δικτύου (μία λωρίδα ανά κατεύθυνση, διπλή διαχωριστική γραμμή, έρεισμα) και όχι μιας σύγχρονης λεωφόρου, με αποτέλεσμα την ύπαρξη πολλαπλών παραβάσεων με κυρίαρχη την υπερβολική ταχύτητα και την παράνομη στάθμευση. Προτείνεται λοιπόν: α)Η οδός Κυπραίου να αποκτήσει διαχωριστική νησίδα η οποία θα διακόπτεται μόνο σε τρία σημεία όπου θα κατασκευαστούν κυκλικοί κόμβοι με παραχώρηση προτεραιότητας από τους εισερχόμενους. Προτεινόμενα σημεία οι διασταυρώσεις με τις οδούς: Τσίγκου, Τόσκα και Ανυφαντή. Η παρόδια στάθμευση να απαγορεύεται καθώς υπάρχουν πλήθος κάθετων οδών με αραιή κυκλοφορία όπου η στάθμευση είναι απόλυτα εφικτή. β) Η οδός Ζ. Καλαθά να μονοδρομηθεί από την διασταύρωση με την οδό Κυπραίου έως την οδό Ανυφαντή με κατεύθυνση νότια, να περιοριστεί το πλάτος του οδορστρώματος στα 3,25μ με μία λωρίδα στάθμευσης για τους μόνιμους κατοίκους πλάτους 2μέτρων, διαπλάτυνση πεζοδρομίων και κατασκευή όπου αυτά δεν υπάρχουν. Προτείνεται επίσης να χαρακτηριστεί ολόκληρη η οδός ως ήπιας κυκλοφορίας καθώς σε αυτήν υπάρχουν μόνο κατοικίες και καταστήματα που εξυπηρετούν τοπικές ανάγκες. γ) Η οδός Κουβίδη να μονοδρομηθεί από τη διασταύρωση με την οδό Κυπραίου (συντεταγμένες 38°03'23.0"N 23°32'03.3"E) έως την οδό Γ. Γενηματά με κατεύθυνση βόρεια, να περιοριστεί το πλάτος του οδορστρώματος στα 3,25μ με μία λωρίδα στάθμευσης για τους μόνιμους κατοίκους πλάτους 2μέτρων, διαπλάτυνση πεζοδρομίων και κατασκευή όπου αυτά δεν υπάρχουν. Προτείνεται επίσης να χαρακτηριστεί ολόκληρη η οδός ως ήπιας κυκλοφορίας καθώς σε αυτήν υπάρχουν μόνο κατοικίες με εξαίρεση δύο επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται εκτός της τοπικής κοινωνίας τα οχήματα των οποίων να εφοδιάζονται με ειδική άδεια εισόδου. Με τις παραπάνω παρεμβάσεις η οδός Κυπραίου θα αποκτήσει τον χαρακτήρα μιας σύγχρονης λεωφόρου όπου θα έχουν πρόσβαση και οι κάτοικοι των γύρω περιοχών μέσω των κυκλικών κόμβων για την κίνηση τους είτε προς την πόλη της Ελευσίνας είτε προς την Εθνική οδό, ενώ η διερχόμενη κίνηση οχημάτων θα γίνεται περισσότερο συντεταγμένα και με χαμηλότερες ταχύτητες. 2) Δ.Ε Μαγούλας: α) Λεωφόρος Γ. Γεννηματά (Θριάσιο νοσοκομείο) Η συγκεκριμένη οδός , που αποτελεί οδό εισόδου προς το νοσοκομείο χαρακτηρίζεται επίσης από χάραξη επαρχιακής οδού, με παράδρομο στο δυτικό τμήμα της που φιλοξενεί καταστήματα και στάθμευση οχημάτων. Το εύρος της οδού στη σημείο αυτό είναι μεγάλο, δεν αξιοποιείται όμως για την κάλυψη των αναγκών μετακίνησης προς το νοσοκομείο με τα πόδια ή το ποδήλατο, παρά μόνο για τη χρήση Ι.Χ. Προτείνεται λοιπόν, η δημιουργία κυκλικού κόμβου με υποχρέωση παραχώρησης προτεραιότητας στους εισερχόμενους σε αυτόν, ακριβώς μπροστά από την είσοδο του νοσοκομείου, η κατάργηση του παράδρομου και η δημιουργία ενιαίας λεωφόρου με πεζοδρόμια στις δύο πλευρές, που θα εκτείνονται ως την οδό Κουβίδη, η δημιουργία νησίδας στο μέσον του οδοστρώματος και λωρίδας στάθμευσης οχημάτων στο νότιο τμήμα της οδού, η οποία θα εξυπηρετεί και τα καταστήματα που βρίσκονται εκεί. β) Περιοχή που περικλείεται από τις οδούς Ηρώων Πολυτεχνείου- Λεωνίδα Στάμου- Πανόρμου- Νικηταρά. Προτείνεται: β1) Να κατασκευαστούν κυκλικοί κόμβοι στις εξής διασταυρώσεις: - Η. Πολυτεχνείου- Νικηταρά -Η. Πολυτεχνείου- Θριασίου Πεδίου - Η. Πολυτεχνείου- Λ. Στάμου - Λ. Στάμου- Αρτέμιδος β2) Στις παρακάτω οδούς προτείνονται τα ακόλουθα: - Η. Πολυτεχνείου (τμήμα από Νικηταρά έως Λ. Στάμου): Κατασκευή νησίδας στο μέσον της οδού, δημιουργία ποδηλατόδρομου στην ανατολική πλευρά και λωρίδα στάθμευσης και στα δύο ρεύματα κυκλοφορίας -Λ. Στάμου (τμήμα από Η. Πολυτεχνείου- Πανόρμου) να μονοδρομηθεί με κατεύθυνση δυτική και να αποκτήσει ποδηλατόδρομο - Πανόρμου (τμήμα από Λ. Στάμου- Θριασίου πεδίου) να μονοδρομηθεί με κατεύθυνση νότια και να αποκτήσει ποδηλατόδρομο με επέκταση των πεζοδρομίων - Αρτέμιδος (τμήμα από Λ. Στάμου- Θριασίου πεδίου) να τοποθετηθεί νησίδα στο μέσον της οδού καθώς και ποδηλατόδομος ο οποίος να εκτείνεται ως την οδό Καμπόλη - Καμπόλη: να δημιουργηθεί ποδηλατόδρομος έως την οδό Η. Πολυτεχνείου Με τις παραπάνω παρεμβάσεις η είσοδος στην Δ.Ε. Μαγούλας από την περιοχή της Μάνδρας θα κατευθύνεται προς την ήδη διευθετημένη οδό Θριασίου Πεδίου, η οδός Στάμου θα αποσυμφορηθεί καθώς το αυξομειούμενο πλάτος της δεν ευνοεί αντίθετη κίνηση οχημάτων σε όλο το μήκος της, ενώ θα ευνοηθεί η κυκλοφορία ποδηλάτου και πεζών στις κεντρικές οδούς. Γ) Όρια ταχύτητας Σύμφωνα με την έκθεση το προτεινόμενο όριο ταχύτητας εντός πόλης είναι τα 50χαω με αυτό να γίνεται 30χαω στις οδούς ήπιας κυκλοφορίας. Σύμφωνα βέβαια με τον Κ.Ο.Κ (άρθρο 39 παρ. 3α) το ανώτατο όριο ταχύτητας στις περιοχές αυτές είναι τα 20χαω. Επιπροσθέτως, σύμφωνα με μελέτες των τελευταίων ετών, έχει αποδειχθεί πως το ασφαλές όριο ταχύτητας εντός πόλης είναι αυτό των 30χαω καθώς έτσι αποφεύγονται, θανάσιμοι τραυματισμοί σε συγκρούσεις οχήματος με πεζό ή ποδηλάτη, αυξάνεται το χρονικό περιθώριο οχημάτων να διασχίσουν διασταυρώσεις, μειώνεται η εκπομπή αερίων διοξειδίου του άνθρακα από τα οχήματα, καθώς και ο θόρυβος από τους κινητήρες τους (πηγές: https://apps.who.int/iris/bitstream/handle/10665/43915/9782940395040_eng.pdf;jsessionid=47AAF53783B7BFDFD4F911039FAA62C6?sequence=1 https://books.google.gr/books?id=Ta15AgAAQBAJ&printsec=frontcover&dq=inauthor:%22John+Massengale%22&hl=en&sa=X&ved=2ahUKEwi2uZTvy5rqAhWOp4sKHVuOChIQ6AEwAHoECAAQAg#v=onepage&q&f=false ). Είναι λοιπόν ωφέλιμο, η πόλη της Ελευσίνας να ενσωματώσει τη νέα αυτή τάση στην εντός πόλης κίνηση, και να εφαρμόσει το όριο των 30χαω σε όλες τις οδούς, με ενημερωτικές πινακίδες «περιοχή 30χαω» σε όλες τις εισόδους, με τις οδούς ήπιας κυκλοφορίας να διατηρούν το όριο των 20χαω. Με τον τρόπο αυτόν θα υπάρχουν μόνο δύο κοντινά μεταξύ τους όρια ταχύτητας εντός της πόλης το οποίο θα βοηθά να μην υπάρχει σύγχυση εκ μέρους των οδηγών μηχανοκίνητων οχημάτων οι οποίοι με τις παρούσες συνθήκες καλούνται να αυξομειώνουν ταχύτητα από τα 50 στα 20χαω, το οποίο είναι πρακτικά ανεφάρμοστο. Δ) Χώροι στάθμευσης Είναι απαραίτητο να ολοκληρωθούν οι χαρακτηρισμένοι χώροι στάθμευσης που βρίσκονται αυτή στιγμή υπό κατασκευή δηλαδή στις οδούς Ερμού και Φ. Φουτρή, Δήμητρος και Ι. Αγαθού καθώς και να υπάρξει διευθέτηση του χώρου στάθμευσης της οδού Ελ. Βενιζέλου όπου παρατηρείται άναρχη στάθμευση. Είναι επίσης χρήσιμο ο χαρακτηρισμένος χώρος πρασίνου στη συμβολή των οδών Η. Πολυτεχνείου και Τζαφέρη, να αποκτήσει ορισμένες οργανωμένες θέσεις στάθμευσης στο εμπρός τμήμα του για τους επισκέπτες που εισέρχονται της πόλης από τα ανατολικά καθώς και να οργανωθεί πάρκο στο νότιο τμήμα του που θα αποτελεί χώρο αναψυχής για τους κατοίκους και τους επισκέπτες. Με τις παραπάνω παρεμβάσεις, οι επισκέπτες του κέντρου της πόλης θα σταθμεύουν σε οργανωμένους χώρους και μετά θα μπορούν να κινηθούν πεζή, προς τις δημόσιες υπηρεσίες ή τα καταστήματα που έχουν σκοπό να επισκεφθούν.

ΣΤΕΦΑΝΟΣ ΛΑΙΝΗΣ on Ιούνιος 30, 2020 19:47

ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΟΔΟ ΑΛΚΙΒΙΑΔΟΥ Το προτεινόμενο κυκλοφοριακό σχέδιο, έτσι όπως περιγράφεται στην τοπική εφημερίδα Δυτικά Νέα της Τρίτης 23 Ιουνίου, θεωρούμε ότι θα έχει σαν αποτέλεσμα να διοχετευτεί όλη η κίνηση εισόδου και εξόδου της πόλης στο βόρειο τμήμα της οδού Αλκιβιάδου, με είσοδο και έξοδο αμφίπλευρα από την Ελ. Βενιζέλου στην Αλκιβιάδου- Πλάτωνος -Π.Ε.Ο.Α.Κ. και με αποτέλεσμα ηχορύπανση, μόλυνση & ασφυξία των κατοίκων στην οδό Αλκιβιάδου. Ειδικά στην βόρεια πλευρά, η κίνηση των αυτοκινήτων θα φτάνει μέχρι την άκρη του πεζοδρομίου με σημαντικές συνέπειες στην ποιότητα ζωής των κατοίκων. Θέλουμε δυνατότητα παρκαρίσματος των κατοίκων αμφίπλευρα τόσο στη βόρεια όσο και στη νότια πλευράς της οδού Αλκιβιάδου. Παροχέτευση της κίνησης και σε άλλους δρόμους και όχι μέσω της διαδρομής Ελ. Βενιζέλου - Αλκιβιάδου - Πλάτωνος - ΠΕΟΑΚ. Όχι στην κίνηση λεωφορείων και φορτηγών οποιουδήποτε μεικτού βάρους. Οριοθέτηση και αστυνόμευση των ορίων ταχύτητας. Σε κάθε περίπτωση, θα έπρεπε να ληφθεί σοβαρά υπόψιν, η διαρκής μετακίνηση ανηλίκων μαθητών λόγω της ύπαρξης του 4ου δημοτικού σχολείου επί της Αλκιβιάδου, και ο αυξημένος κίνδυνος που αυτά θα διατρέχουν. Αυτό που ζητάμε από το Δήμο Ελευσίνας είναι να αναλογιστεί τα τεράστια προβλήματα καθημερινότητας που θα προκύψουν από αυτό τον σχεδιασμό για τους μόνιμους κατοίκους και για τα παιδιά που πηγαίνουν στο 4ο Δημοτικό και θα πρέπει να κινηθούν και να διασχίσουν αυτόν τον δρόμο. Να μην γίνει η Αλκιβιάδου η περιφερειακή οδός κίνησης και παράκαμψης της πόλης.

καραχαλιος δημητριος on Ιούλιος 02, 2020 00:05

Καλα ειναι τα ποδηλατοδρομια αλλα υπαρχουν πιο επειγοντα θεματα για του δημοτες της ξεχασμενης περιοχης παραδεισου .Ολοι λιγο πολυ εχουμε περασει απο τον δρομο που ονομαζετε ΟΔΟΣ ΚΟΥΒΙΔΗ [που κανονικα επρεπε να ονομαζοταν οδος καλτεριμη] αυτος ο κακιστος δρομος δεν εχει καν πεζοδρομια σε ενα μεγαλο κομματι του για να περπατανε οι πεζοι και εσεις μιλατε για εξυπνη πολη.Ειναι ενας απο τους χειροτερους δρομους της πολης κατα τα αλλα πολιτιστηκης που πρεπει να φτιαχτει [διαπλατιση πεζοδρομια] ταχυστα γιατι εκτος των αλλον ειναι και πολυ επικυνδινος.

ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΥΛΟΠΟΥΛΟΣ on Ιούλιος 22, 2020 16:15

Σύμφωνα με πρόσφατη ανακοίνωση του κ.Δημάρχου Ελευσίνας πρόκειται να απαλλοτριωθούν για τη δημιουργία χώρων στάθμευσης ακίνητα επί των Ο.Τ. 131 ,185, 185 Α.Με την απόκτηση των ακινήτων θα δημιουργηθούν θέσεις στάθμευσης στο κέντρο της Ελευσίνας για περισσότερα από 300 ΙΧ…!!! Συνεπώς χωρίς δυσκολία μπορεί να καταργηθεί ΠΛΗΡΩΣ η στάθμευση επί της οδού Δήμητρος από το Ο.Τ 185 μέχρι την είσοδο του αρχαιολογικού χώρου και μπροστά από αυτόν.Ταυτόχρονη διαπλάτυνση των πεζοδρομίων επί της οδού Δήμητρος κατά 1 μ και από τις δυο πλευρές ,πλακόστρωση και μετατροπή της σε οδό ήπιας κυκλοφορίας χωρίς απαγόρευση κινήσεως οχημάτων επ αυτής.

Σχολιάστε

CAPTCHA
Η ερώτηση γίνεται για την αποφυγή του spam
Image CAPTCHA
Γράψτε τους χαρακτήρες της εικόνας.